Αναφορικά με πρόσφατο κρούσμα παράνομης οδοντιατρικής διαφήμισης από συνάδελφο οδοντίατρο που δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην περιοχή της Χαλκιδικής θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι απαγορεύεται ρητά από τον δεοντολογικό κανονισμό οποιαδήποτε μορφή άμεσης ή έμμεση διαφήμισης από οδοντίατρο.
"...Ο οδοντίατρος απαγορεύεται να διαφημίζεται άμεσα, ή έμμεσα στον ημερήσιο τύπο, το χρυσό οδηγό, τους κινηματογράφους, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά δίκτυα – διαδίκτυα, καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο μέσο μαζικής ενημέρωσης.
Ο οδοντίατρος απαγορεύεται να τοποθετεί πινακίδες, αφίσες, ή φυλλάδια σε καταστήματα ή οχήματα, να χρησιμοποιεί κάθε σήμα, ή επιγραφή εμπορικής εμφάνισης, καθώς και να τοιχοκολλά, ή να διανέμει αγγελίες, φυλλάδια, βιβλιάρια, ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, έστω και αν αναγράφονται σε αυτά μόνο τα στοιχεία του, ή τα στοιχεία της Εταιρείας στην οποία παρέχει τις υπηρεσίες του. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται στον οδοντίατρο: α) κατά την έναρξη της επαγγελματικής του δραστηριότητας, καθώς και σε περίπτωση που εγγράφεται σε άλλο Σύλλογο λόγω αλλαγής έδρας, να δημοσιεύει σχετική ανακοίνωση στις τοπικές εφημερίδες για έξι μήνες (μονόστηλο 5 cm).β) κατά την αλλαγή επαγγελματικής στέγης, εφόσον παραμένει μέλος του ίδιου Συλλόγου, να δημοσιεύει σχετική ανακοίνωση στις τοπικές εφημερίδες για τρεις μήνες (μονόστηλο 5 cm).
Οι οδοντίατροι μπορούν να διατηρούν ιστοσελίδα στο διαδίκτυο στην οποία αναφέρονται ιδίως τα οριζόμενα στην παράγραφο α του άρθρου 26. Το όνομα, η επωνυμία, ή ο τίτλος που επιλέγει ο οδοντίατρος για την ιστοσελίδα του, ή την ηλεκτρονική του διεύθυνση πρέπει να συνάδουν με την επαγγελματική του ευπρέπεια και αξιοπρέπεια και να ανταποκρίνονται στις πραγματικά παρεχόμενες υπηρεσίες. Η ιστοσελίδα πρέπει να αναφέρει το χρόνο της τελευταίας της ενημέρωσης. Πρέπει επίσης να αναφέρει οποιαδήποτε πιθανή σύγκρουση συμφερόντων. Η ιστοσελίδα μπορεί να περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τις συμβάσεις, ή την με οποιονδήποτε τρόπο συνεργασία του οδοντιάτρου με το Δημόσιο, τα ταμεία ασθενείας και τους ασφαλιστικούς φορείς. Οι πληροφορίες, που παρέχονται στην ιστοσελίδα πρέπει να είναι ακριβείς, αντικειμενικές, κατανοητές και σύμφωνες με τον παρόντα Κώδικα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να οδηγούν σε παραπλάνηση του κοινού, ή σε έμμεση συγκριτική εκτίμηση προσόντων, ή πτυχίων.
Απαγορεύεται στον οδοντίατρο η χρήση εικονικών μεσαζόντων πελατών, ή άλλων με σκοπό την προσέλκυση πελατείας με ποσοστά, όπως και η παροχή, ή λήψη ποσοστών επί οδοντιατρικής αμοιβής. Απαγορεύεται επίσης η διενέργεια μη ζητηθέντων τηλεφωνημάτων και η αποστολή μη ζητηθέντων φυλλαδίων, ή άλλου ταχυδρομικού υλικού για την προώθηση οδοντιατρείου.
Για τη γνωστοποίηση της θέσης των οδοντιατρείων, ή των πολυοδοντιατρείων, επιτρέπεται η τοποθέτηση πινακίδων στην εξώθυρα και επί της πρόσοψης του οικήματος, που στεγάζεται το οδοντιατρείο, ή το πολυοδοντιατρείο. Απαγορεύεται ρητά χρήση πινακίδας στην πρόσοψη του οικήματος στο οποίο στεγάζεται το ιατρείο, με διαστάσεις πάνω από 30 x 40 εκατοστά, φωτιζόμενης και χρήση οποιουδήποτε άλλου διακριτικού πλην του κοινού οδοντιατρικού σήματος, όπως αυτό αποφασίζεται από την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, της λέξης ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΕΙΟ, του ονοματεπώνυμου και της αναγνωρισμένης ειδικότητας του οδοντιάτρου..."
Το Δ.Σ. του Ο.Σ. Χαλκιδικής είναι αποφασισμένο να προασπίσει το συμφέρων όλων των συναδέλφων παραπέμποντας στο Πειθαρχικό - όπως συνέβη και στην προαναφερθείσα περίπτωση - των οδοντιάτρων που επιδεικνύουν τέτοια αντισυναδελφική συμπεριφορά.